Społeczność
blog.ekologia.pl   Publicyści   Agnieszka Pająk   PSZENNI NARKOMANI - UZALEŻNIŁEŚ JUŻ SWOJE DZIECKO ?
0

PSZENNI NARKOMANI - UZALEŻNIŁEŚ JUŻ SWOJE DZIECKO ?

                                                                        
Puszka Pandory - PSZENICA I SPÓŁKA c.d.
 
Pszenica jak narkotyk?

Gluten najczęściej spożywamy pod postacią pieczywa (chleb, bułki, popularne ciabatty, pity, tortille, rogaliki francuskie, hot-dogi, hamburgery), pizzy, makaronów, chipsów (nie zawsze już ziemniaczanych).

Co tak nas do nich przyciąga? Przyzwyczajenie, syntetyczne aromaty, ale jest jeszcze coś, z czego już mniej zdajemy sobie sprawę – to uzależnienie powodowane przez składniki dzisiejszej pszenicy.

Trudno uwierzyć?

Tak, z pozoru niewinna śniadaniowa bułka pszeniczna podawana dzieciom na śniadanie wywołuje w mózgu reakcje podobne jak przyjmowanie heroiny. Naukowcy biją na alarm, uświadamiając, że polipeptydy z glutenu przenikają barierę krew-mózg, a egzorfiny (egzogenne związki morfinopodobne) mogą być aktywatorami wielu chorób psychofizycznych.

Badania naukowe udowadniają, że pszenica może wpływać na centralny układ nerwowy w sposób podobny do nikotyny lub kokainy, dając objawy uzależnienia, wycofania, a nawet urojeń.

Wśród innych objawów zaburzeń układu nerwowego prowokowanych przez zboża glutenowe mogą być m.in.:
brak koordynacji ruchów, ataki padaczki, autyzm, schizofrenia, ADHD, choroba Parkinsona, SM, nietrzymanie moczu, demencja.

Destrukcyjne reakcje immunologiczne obejmują również tkankę mózgową, przynosząc nieodwracalne zmiany. Obciążenie układu nerwowego tłumaczy, dlaczego tak trudno jest uwolnić się od grzanek, paluszków, przekąsek. Zjesz jednego paluszka, a to pociąga za sobą całą paczkę. Pszenica „rządzi” naszym mózgiem, podobnie jak narkotyki panują nad narkomanem. Jednak po kawę, czy alkohol sięgamy w określonym celu – znamy działanie tych używek.

Natomiast produkty pszeniczne zjadamy myśląc, że odżywiamy swoje komórki, nie zdając sobie sprawy z całego łańcucha reakcji, które spowodują w naszym organizmie. Tymczasem odstawienie pieczywa, ciastek, popularnych wypieków zaledwie w kilka tygodni, a czasem już po kilku dniach, zaowocuje poprawą humoru, lepszą koncentracją, głębszym snem. Pozbędziemy się ciągłego uczucia zmęczenia, nagłych niekontrolowanych zmian nastroju i uczucia zamętu.
 
Gluten jest niekorzystnym dla nas białkiem, które znajdziemy przede wszystkim w pszenicy, życie, pszenżycie, płatkach owsianych i w jęczmieniu. Najbardziej szkodliwy jest jednak gluten z pszenicy. Warto mieć też na uwadze taki związek jak amylopektyna A – wielocukier, główny składnik skrobi, obecnej w ziarnachzbóż, ziemniakach i w kukurydzy. Cukier ten jest najszybciejtrawiony, dlatego w największym stopniu podnosi nam poziom cukru we krwi. Najłatwiej strawna forma tego cukru pochodzi z pszenicy.


Odżywiaj się świadomie,określ swój typ metaboliczny

Rzadko obserwujemy swoje reakcje po posiłku, jeżeli nie spowodował on od razu nieprzyjemnych skutków. Często zapominamy, co jedliśmy, a późniejszych konsekwencji nie łączymy z zawartością talerza.

Każdy na pszenicę reaguje indywidualnie, w zależności od typu swojego metabolizmu, czyli sposobu trawienia i spalania węglowodanów oraz białek. Warto sprawdzić, który typ spalania jest dla nas charakterystyczny.

WOLNY SPALACZ to węglowodanowy typ metaboliczny spalający wolno węglowodany w cyklu Crebs’a. To z pozoru osoba szczupła. Zwykle uważa, że spożywanie produktów pełnoziarnistych jest niezbędne i zdrowe. Jednak przy przedawkowaniu przetworzonych węglowodanów najczęściej płaci za to trądzikiem, wypryskami, egzemą, łuszczycą i wszelakimi problemami skórnymi. Zdarza się też, że pszenica powoduje niepohamowaną chęć na słodycze, co z kolei prowadzi do kaskady zaburzeń, m.in. hormonalnych i grzybiczych oraz powstawania złowrogiego cellulitu.

Skoki cukru u takiej osoby najczęściej prowadzą do roztrzęsienia, depresji, osłabienia energii i zaburzeń koncentracji, a w efekcie do stanów przed cukrzycowych. Z obserwacji wynika, że pozornie mały wysiłek u tego typu osoby powoduje, że zmęczenie urasta do niebotycznych rozmiarów, jest ona skłonna zasnąć nawet podczas jazdy samochodem czy w trakcie codziennych zajęć. Trudno jest kontrolować te reakcje, jak również napady smutku i płaczu.

U kobiet z typem węglowodanowym najczęściej obok pozornie zgrabnej sylwetki przy nadmiarze łatwo dostępnego cukru pojawia się „wałek” na brzuchu.

Natomiast u mężczyzn, oprócz widocznej „oponki”, na skutek zmian hormonalnych wyraźnie zarysowane są piersi.Wolni spalacze”, nawet jeśli nie tyją, mają częściej alergie skórne lub bóle stawów w palcach i dłoniach. Po latach takiej diety bardzo często pszenica w typie węglowodanowym powoduje chorobę Hashimoto i inne zaburzenia pracy tarczycy.
 
SZYBKI SPALACZ to białkowy typ metaboliczny, spalający szybko węglowodany w cyklu Crebs’a. Za długą przyjaźń z pszenicą zapłaci on nadwagą lub otyłością. Bardzo często widać na ulicy osoby utykające na jedno biodro – to również częsty „efekt poglutenowy”, gdyż dieta pszeniczna zwiększa produkcję leptyny, która powoduje zapalenie i degenerację tkanki stawowej. Im większa nadwaga, tym większy poziom leptyny w płynie stawowym i tym poważniejsze uszkodzenia stawów.

To nie wiek decyduje o stanie układu kostnego, ale przedewszystkim nasza dieta.

Szybki spalacz na skoki cukru z powodu amylopektyny A zawartej w pszenicy reaguje najczęściej wilczym apetytem lub agresją. Najczęściej wtedy głodny, podenerwowany, sięga znów „na szybko” po pszenną bułeczkę, ciasteczko lub słodycze, co ponownie powoduje skok i spadek cukru i tak błędne koło się zamyka. Wzdęcia, biegunki, duszności, napady gorąca, uczuciepuchnięcia, zatrzymywanie wody w organizmie, wiecznezmęczenie i poirytowanie to częste efekty spożywania „wynalazkówspożywczych” przez osoby o typie białkowym. Pszenica, nawet po wyeliminowaniu glutenu nadal powoduje skoki cukru z powodu amylopektyny A. Dlatego także produkty pszeniczne z adnotacją „bezglutenowy” mogą być niekorzystnedla zdrowia.
 
Kilka prostych krokow w stronę zdrowia:
 
Obserwuj swoje reakcje podczas jedzenia: kichanie,   puchnięcie, duszności, czerwone plamy – często występują natychmiast po zjedzeniu nieodpowiedniego posiłku.
 
• Słuchaj swojego organizmu, poszczególne objawy to sygnał, który jest do ciebie wysyłany – zrób coś z tym!
 
• Rozwiąż quiz metaboliczny i dowiedz się, jaki masz METABOLIZM, to ułatwia życie. Dowiesz się, jakie „paliwo  jest dla ciebie optymalne. Nie tankuj benzyny do diesla i odwrotnie!

"Wyeliminowanie z diety pszenicy jest najbardziej zadziwiającym i najskuteczniejszym sposobem na poprawę zdrowia, z jakim się spotkałem w swojej 25-letniej praktyce lekarskie.j"

Dr William Davis, kardiolog, autor światowego bestsellera „Dieta bez pszenicy”

Więcej informacji o typach i METABOLICZNYM IQ znajdziecie na SLOWFOODlife


Cały artykuł możesz przeczytać w najnowszym numerze magazynu LNE&SPA dostępnego w Empik i w prenumeracie.



Ten wpis czytano 12494 razy.
Odsłon: 80198
Agnieszka Pająk
Pasjonatka i propagatorka zdrowego stylu życia, specjalistka z zakresu wellness ; promuje wspólną akcję wraz z DrGrace GO SUGAR FREE, GO GLUTEN FREE, GO TRANS FAT FREE; diet coach, freelancer, publicystka, członek SlowFood International, prowadzi swoją stronę slowfoodlife.com, food shopper assistant.
<< Maj 2018 >>
PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
zobacz wszystkie wpisy »